A mi iskolánk szeptember 22-26 időszakot választotta a témahét megtartására. Nagyszerűen sikerült mozgósítanunk iskolánk tanárait és diákjait egyaránt. Példás összefogás és lelkesedés kísérte a témahetet.
Az akcióban szereplő tevékenységek röviden:
– Plakátok hirdették a kerékpáros és gyalogos közlekedés fontosságát.
– A papírgyűjtést is sikerült ezen a héten megszervezni, mely tanulóink és a szülők munkáját dicséri.
– Az alsós osztályok óriásplakátokat készítettek, melyeken ötletek szerepelnek környezetünk védelmével kapcsolatosan valamint az esetleges gondokra hívják fel a figyelmet.
– Szintét az alsós osztályok elültettek egy nagylevelű hársot az iskolánk előtti kertbe és faültetéssel kapcsolatos élményeiket, gondolataikat fogalmazás formájában örökítették meg.
– Pici elsőseink gesztenyebabákat és gesztenyeüstököst készítettek, valamint terményeket gyűjtöttek és rendeztek el tabló formájában.
– Természettel kapcsolatos termésképek is készültek tanulóink által, sok szép alkotás született
– Mivel „A világ legnagyobb tanórája” is ezen a héten volt így osztályfőnöki órákon is globális feladatokkal foglalkoztunk különös tekintettel éghajlatunkra.
– A fölső tagozatban kiszámolták a tanulók ökológiai lábnyomukat is, melynek eredményeit közösen kiértékeltünk.
– A témahét zárásaként iskolai szervezésben gyerekek kis csoportjával részt vettünk a Kutatók éjszakája programon, melyen sok természeti jelenséggel ismerkedhettünk meg kicsit más módon.
A gyermekek nagy lelkesedéssel gyűjtögették a zöld mérföldeket. Az alsós tanulók minden reggel várták, hogy megérkezzen osztályukba a pecsétkészlet és begyűjthessék a megérdemelt kerékpárt vagy lábnyomot tanítóikkal egyetemben. A felsősök gyűjtőtáblája a folyosón hirdette kik is a „legzöldebbek”.
Iskolánk Pedagógusai