Szülői észrevételek és igazgatói válaszok a tantermen kívüli digitális oktatásról

Tisztelt Szülők!

Pedagógus kollégáim nevében is köszönettel vettem szíves visszajelzéseiket a Jerney iskola tantermen kívüli digitális oktatásáról, melyet most két fejezetben adok közre:
I. Megerősítő vélemények
II. Jobbító szándékú észrevételek

I.

Maximálisan elégedett vagyok az iskola digitális módszereivel. Megmondom őszintén, pedagógus végzettségem ellenére voltak fenntartásaim azzal kapcsolatban, hogyan fogom itthon oktatni az első osztályos gyermeket. A tanító nénik szakmailag és emberileg profi hozzáállása azonban minden kétségemet eloszlatta. Rengeteg segítséget kapunk, és mindig érkezik visszajelzés a beküldött feladatokról, ami a gyermek számára rendkívül motiváló.
A technika tantárgy is nagyon kreatívan lett megoldva, bár … eddig is szeretett segíteni itthon,
most még komolyabban veszi a dolgot.
Örülök, hogy szeptember végén átiratkoztunk ebbe az iskolába, a legjobb helyen vagyunk 🙂
Remélem, egyszer lesz rá lehetőségem, hogy tanárként kipróbálhassam magam ebben a jó közösségben
.”

Szeretném megköszönni az áldozatos munkájukat, és ezúton hálámat kifejezni a … tanárainak. Csak dicsérni tudom mind a módszereiket, mind a segítőkész, türelmes hozzáállásukat. Ha pontozni lehetne az iskola munkáját 10-ből 10! Köszönjük! Igyekszünk mi is mindent megtenni, hogy gördülékenyen menjen a tanulás! További kitartást kívánunk!”

Jólesik, amikor kapunk üzenetben visszajelzést (ügyes, szép munka), vagy a vázlat mellé valamilyen támogató, biztató szavakat.”

Szerintem végrehajtható minden feladat 🙂 … az iskolai élet azért hiányzik nekik 🙂 „

Nagy izgalommal és nem kevés félelemmel néztünk a digitális oktatás elé.  Az első hét a próbálkozásokkal telt, bár úgy tűnt, hogy a tanárok nagyon gyorsan átálltak erre a rendszerre. A gyerekek is megtanulták, hogy mit, mikor, hogyan kell keresniük, és mit, mikor, hova, hogyan kell elküldeniük. Szerencsére a pedagógusok is nagyon segítőkészen állnak a helyzethez.

„… sokat köszönhetek Önöknek, mint ,,pótszülőknek”, tisztelem-becsülöm a higgadtságukért,
türelmükért és a szeretetükért amit a gyerekeknek adnak!
Nagyon hálás vagyok és boldog hogy ilyen Tanárokat sikerült kapnunk  

Hálásak vagyunk a segítségekért ,a támogatásért amit tapasztalunk minden pedagógus részéréről.”

Összességében nagyon pozitív a véleményem az új digitális oktatásról.”

Úgy látom a fiúk jól vették az akadályt, a tanárok türelmesek, ha valami elmaradt figyelmeztetik őket, bár nem sokszor kellett eddig. … néni is igyekszik minden formában videókat, játékokat, gyakorló oldalakat megosztani, hogy megértsék. Összességében nekem nincs gondom és a gyerekeknek sem, csak pozitívan tudok nyilatkozni. Kívánunk minden tanárnak és az igazgató úrnak is jó egészséget és kitartást! Reméljük minél hamarabb vége lesz és újra együtt lehet az osztály …”

II.

1./ Szülői észrevétel:
„… a diákok részére az anyagok csak napközben, eltérő időpontokban kerülnek fel …”
„… ha lehetséges … délután kettő óra után ne adjon fel senki az adott napra más anyagot …”
Igazgatói válasz: A tananyagot legkésőbb az órarendi kezdő időpontban kell feltöltenie a pedagógusoknak (a visszadátumozás tilos).
Megj.: Ha továbbra is gond jelentkezik e területen, jelezzék az érintett pedagógusnak. Ha nem oldódik meg, ezt követően jelezzenek nekem!

2./ Szülői észrevétel:
„… Az egyes tanárok által feltöltött anyagok elnevezésében jelenleg nincs egy egységes elnevezési módszer …”
Igazgatói válasz: 2020. április 20-tól (hétfőtől) valamennyi pedagógus által feltöltött anyag esetében a kötelező fájl-név: tantárgy_osztály_dátum (év, hó, nap)

3./ Szülői észrevétel:
„… elég sok a beadandó ..”
„… borzalmasan sok feladatot kapnak …”
„… gyógypedagógus feladatok sokasága …”
Igazgatói válasz: A gyerekek életkori, továbbá tanulási és digitális képességbeli sajátosságaira a pedagógusoknak maximális figyelemmel kell lenniük.
Megjegyzés 1.: A fentiekről értesítettem a gyógypedagógiai utazó szolgálat pedagógusait is!
Megjegyzés 2.: Ha továbbra is gond jelentkezik e területen, jelezzék az érintett pedagógusnak. Ha nem oldódik meg, ezt követően jelezzenek nekem!

4./ Szülői észrevétel:
„…nem egyértelmű némely esetben, hogy mit kell visszaküldeni a feladott tananyagok közül.”
Igazgatói válasz: Ha gond jelentkezik e területen, jelezzék az érintett pedagógusnak. Ha nem oldódik meg, ezt követően jelezzenek nekem!

5./ Szülői észrevétel:
„… aggályosak a tanulószoba irdatlan mennyiségei…”
„… miért kell a tanulószobáról is házi feladatot kapni …”
Igazgatói válasz: A napközi otthon és tanuló szoba feladatai nem kötelezőek, csak azoknak a tanulóknak szólnak, akik további gyakorló feladatokra tartanak igényt (azaz nem kötelező megoldani, nem kell visszaküldeni ezeket).

6./ Szülői észrevétel:
„… az iskola honlapján a közös családi filmnézésre ajánlás …”
Igazgatói válasz: Nem kötelező, mindössze ajánlás volt részemről (a Való Világ-os, Big Brother-es … stb. médiaszennyezések ellensúlyozására.

7./ Szülői észrevétel:
„…miért nem teszik lehetővé a LearningApps … Classroom … Zoom … egyéb /interaktív/ platformok használatát …”
„…A LearningApps és a Classroom is olyan felület, ahol regisztrálni kell. Nem szívesen
engedem a gyerekem regisztrálni semmilyen oldalra. Nem tudom folyamatosan felügyelni azt, hogy több oldalon a leckék rendben legyenek. A Kréta és az iskola honlapja bőven elég, a munka és egyéb dolgok mellett …, az iskola ne adjon feladatot más internetes oldalon …
„… interaktívan vegyék fel a gyerekek a kapcsolatot a tanárral és társaikkal …”
„… lehessen személyes óra is …”
Igazgatói válasz:
7.1. Nem mindenki rendelkezik egyforma technikai feltételekkel: a tanulók életkörülményei, a családok eszközellátottsága, a lakóhelyek internet-lefedettsége nem egyforma. Az iskola, a pedagógus nem várhatja el, hogy mindenki minden eszközzel rendelkezzen, az iskolának (a pedagógusnak) kell alkalmazkodnia.
7.2. Az online jelenlétnek az eszközökön kívül is költsége van, miközben a járvány miatt több család anyagi helyzete bizonytalanná válik.
7.3. Az iskola, a pedagógus nem várhat el egész napos, folyamatos online jelenlétet a tanulóktól.
Különösen fontos ezt figyelembe venni abban az esetben, ha a családban több gyermeket is érint a digitális oktatás. Lehet, hogy nem tudják a család eszközeit egyszerre használni.
7.4 Ha egy család több gyermekének több pedagógus elvárása szerint kell különféle felületekre regisztrálnia, bejelentkeznie, kijelentkeznie, egy idő után könnyen követhetetlenné válhat a helyzet.
7.5. Gondolni kell azokra is, akik valamilyen technikai hiányosság vagy hiba miatt nem, vagy csak részben, vagy csak gyenge minőségben tudták követni az adott órát, bejelentkezést.
7.6. Bár sok kiváló eszközből válogathatunk, lehetőség szerint ne használjon az iskola többféle online platformot, arra kell törekedni, hogy az intézmény e tekintetben egységes legyen.
7.7. A közösségi oldalak a magánszféra részét képezik, ezért oktatási célra nem ajánlatos használni ezeket. Nem várható el egyetlen tanulótól sem (és ez nem csak a digitális oktatásra igaz), hogy azért regisztráljon egy közösségi oldalra, hogy a tananyagot megkapja.
http://nemzetipedkar.hu/megfontolando-tanacsok-a-digitalis-munkarend-idejere/
7.8. Az online felületek többsége nyílt és sok cyber támadásoknak van kitéve. A túl sok felület alkalmazása adatvédelmi problémákhoz vezethet: könnyen ellophatják adatainkat, vagy nem kívánatos tartalmakkal találkozhatnak a gyerekek A jelenlegi tantermen kívüli digitális oktatás időszaka „aranybánya” az adathalászoknak és egyéb (benne akár betörő, akár pedofil) bűnözőknek.
7.9. Polgári (és büntető) jogi tekintetben a Google-fiók alsó korhatári követelménye Magyarországon a 16. életév betöltése.
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ: itt!
ÚTMUTATÓ ADATKEZELÉSHEZ: itt!
7.10. „…A LearningApps és a Classroom is olyan felület, ahol regisztrálni kell. Nem szívesen /szülői észrevétel/
Megjegyzés 1.: Az iskola 2020. március 16-án szabályozta a tantermen kívüli digitális oktatás eljárásrendjét, módszereit és elvárásait. Ebben a KRÉTA és az iskolai honlap felülete lett mindenki számára kötelezően megjelölve, mint platformok.
Megjegyzés 2.: A fentiekkel ellentétben nincs akadálya annak, hogy a pedagógus felvételről „valódi” tanítási órát adjon a tanulóknak, de ekkor is figyelemmel kell lenni az egyenlő hozzáférés esélyére.
A digitális távoktatás eljárásrendje, elvei és módszerei a Szegedi Jerney János Általános Iskolában a tantermen kívüli oktatás időszakában: itt!
Megjegyzés 3.: AZ OKTATÁSI KORMÁNYZAT A 2020/2021. TANÉVTŐL TERVEZTE BEVEZETNI AZ ÚJSZERŰ ISKOLAI DIGITÁLIS OKTATÁST A NAPI GYAKORLATBA. AMÍG NEM KÉSZÜL EL, ÉS NEM KERÜL NYILVÁNOSSÁGRA A GYERMEKEK SZEMÉLYISÉGI JOGAIT MAXIMÁLIS FIGYELEMBE VEVŐ KÖZPONTI JOGI SZABÁLYOZÁS – MINDEN ÉRINTETT TÜRELMÉT ÉS MEGÉRTÉSÉT KÉRJÜK: A JERNEY ISKOLA SZÁMÁRA A GYERMEKEK BIZTONSÁGA AZ ELSŐ!

Vélemény, hozzászólás?