Komplex drámaóra a harmadik osztályban

2015. október 13-án került sor a „Drámajátékok a napi gyakorlatban” c. módszertani modul utolsó bemutató foglalkozására a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3.1.4. B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt keretében megvalósuló „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében. A foglalkozást Lovai Ágota tanítónő vezette. A bemutató óra fókuszában a kirekesztés, a perifériára szorultság kérdését állítottuk. A keretet Andersen meséje, a Rút kiskacsa története adta. A gyerekek ezt csak a foglalkozás végén tudták meg, úgy épültek egymásra a különféle játékok, dramatikai konvenciók, hogy a történet tanulságát a játékok során megélt tapasztalataik alapján fogalmazták meg. A felvetett téma örökzöldnek tűnik, ezt igazolja, hogy tizennégy kolléga vett részt a programon. Örömmel láttam, hogy a vendégek között ismerős arcokkal is találkoztunk, a Makói Általános Iskola Almási Tagintézményéből a szeptemberi foglalkozásra is eljöttek az érdeklődő pedagógusok. A gyerekek együttműködően, aktívan vettek részt a játékokban. A foglalkozást követő elemző-értékelő megbeszélésen többen említették, hogy számukra a legnagyobb élményt az nyújtotta, ahogyan a gyerekek összegezték érzéseiket. Tartalmas délutánt tudhattunk magunk mögött.

Vélemény, hozzászólás?